DIETETYK PRUSZKÓW, CATERING 537 845 776; 505 112 737
OK.plan

Zdrowo schudnąć… Co i jak jeść?

Zdrowo schudnąć… Co i jak jeść?

Nowy rok jest czasem postanowień. Co obiecujemy sobie najczęściej?  ,,Przechodzę na dietę!”, ,,Schudnę 10 kg!”, ,, Zmieszczę się w moją starą, czerwoną sukienkę!”… I bardzo dobrze, że takie postanowienia są podejmowane! Często przecież jest to nie tylko kwestia wizualna, czy lepszego samopoczucia, a dodatkowo problem zdrowotny. Wtedy to spadek wagi jest koniecznością, a nie zachcianką. Jednak najbardziej istotnie jest w jaki sposób zamierzamy osiągnąć wyznaczony cel… 

No dobrze. Zaczynamy się odchudzać i co robimy najpierw? Szukamy diety ,,cud”, która sprawi, że schudniemy 10 kg w 3 tygodnie. Da się? Pewnie! Wujek google poda nam rozwiązanie na tacy, jak od jutra powinna wyglądać nasza dieta, żeby  założenie było możliwe do wykonania. Możemy zrobić to też inaczej – posłuchać rad koleżanki i po prostu przejść na  tzw. dietę ,,MŻ” . Wydaje nam się, że im bardziej rygorystyczna jest dieta, tym lepsze daje efekty. Chętnie wykluczamy z jadłospisu pieczywo, makarony i inne produkty zbożowe czy tłuszcze. Za to w sklepach szukamy produktów light (o pułapkach żywności tego typu  pisałyśmy tutaj… ), produktów wysokobiałkowych … Czy słusznie? Wymienione wcześniej pomysły łączy jedno – nie pomagają, a mogą poważnie zaszkodzić Waszemu zdrowiu.

Nie trać czasu na wyniszczające, monotematyczne czy zbyt rygorystyczne diety. Pamiętaj, nie ma jednego produktu, który sprawi, że cudownie schudniesz. Obecna nadwyżka nie pojawiła się w tydzień, więc daj swojemu organizmowi czas na to, by w fizjologicznym tempie się z nią rozprawił. 

Zastosuj się do prostych porad i zdrowo gub kilogramy:

  1. Przede wszystkim jedz… Jedz regularnie. Zaplanuj swoje 4-5 posiłków dziennie i trzymaj się swojego planu. Pamiętaj o odpowiednich odstępach między posiłkami (mniej więcej 3 godzinnych), dzięki czemu nie doprowadzisz się do hipoglikemii a w konsekwencji niepohamowanego apetytu…
  2. Nie wychodź z domu bez śniadania! To najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Dzięki niemu od samego rana zmuszasz organizm do działania, tym sposobem nie magazynuje kolejnych posiłków. Pomysł na pyszne śniadanie
  3. Pij wodę! Powinniśmy wypijać dziennie 1,5-2 L wody. Odpowiedz sobie szczerze, ile dzisiaj udało Ci się wmusić w siebie szklanek tego napoju?
  4. Zrezygnuj z alkoholu! Alkohol jest napojem wysokokalorycznym, a przeważnie nie pojawia się sam, a w towarzystwie przeróżnych napojów, przekąsek, które również dostarczą dodatkowych kalorii. Poza tym, gdy poisz organizm alkoholem, ten skupia się jedynie na metabolizowaniu toksycznej substancji i wszystko co zjesz przy piwku, pójdzie „w boczki”. 
  5. Unikaj jak ognia produktów wysokoprzetworzonych. Stawiaj na naturalność i sezonowość, a idąc na zakupy kieruj się zasadą: im krótsza lista składników, tym lepszy produkt. 
  6. Wyrzuć z diety sklepowe słodycze, bogate w cukry proste i tłuszcze trans. Nadmiar cukru w diecie prowadzi do wielu konsekwencji zdrowotnych, przede wszystkim cukrzycy. Ryzykujesz nie tylko szybkim przybieraniem na wadze, ale też ciągłym stanem zapalnym organizmu i jego powikłaniami… Zamień kupcze słodycze na desery owocowe lub inne zdrowe zamienniki na które pomysły znajdziesz TUTAJ…
  7. Jedz warzywa, owoce, pełnoziarniste kasze, orzechy, które dostarczą Ci wielu cennych witamin i składników mineralnych, a także błonnika pokarmowego. Błonnik jest sprzymierzeńcem osób dbających o szczupłą sylwetkę, ponieważ pęcznieje w żołądku dając uczucie sytości, obniża wartość energetyczną diety i wiąże tłuszcz. Pamiętaj jednak, by przy tych produktach dużo pić! 
  8. Nie zapominaj o zdrowych tłuszczach! One nie tylko Cię odżywią, ale też przyspieszą metabolizm.  Pisałyśmy o nich tutaj
  9. Komponuj swoje posiłki wykorzystując różnorodne produkty: warzywa, owoce, produkty zbożowe, tłuszcze, ryby, strączki, mięso, jaja. Dieta nie może być monotonna, bo  Ci się znudzi i tak szybko jak ją zaczęłaś/eś, tak prędko wrócisz do starych nawyków… A wtedy zgubione kilogramy powrócą… Często z nadwyżką.
  10. Włącz aktywność fizyczną! Ruch przyspieszy metabolizm, wesprze spalanie tkanki tłuszczowej, wzmocni Twoje mięśnie i stawy oraz poprawi nastrój. Spróbuj kilka razy, a później ruch stanie się Twoim zdrowym nałogiem 🙂 Jeśli ciężko Ci zmobilizować się samej do sportu, znajdź osobę, która będzie to robiła z Tobą. Zdziwisz się, ile Twoich koleżanek/kolegów miało ten sam problem! 

Nie pozwól, by po raz kolejny, Twoje słabości zwyciężyły. Udowodnij wszystkim, że jesteś w stanie dotrzymać Noworocznych postanowień. Wprowadź powyższe wskazówki w swoje życie i przekonaj się, że zdrowe odżywianie jest przyjemne i łatwiejsze niż mogłoby się wydawać. 

Wierzymy w Ciebie i życzymy Ci powodzenia! 

print

Jeden komentarz - Dodaj komentarz
  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    %d bloggers like this: