DIETETYK PRUSZKÓW, CATERING 537 845 776; 505 112 737
OK.PLAN

Wartość odżywcza natki pietruszki

Wartość odżywcza natki pietruszki

Tak wielu z nas panicznie się jej boi…

Można spotkać ją na świątecznych ziemniakach, lub w rosole na niedzielnym obiedzie. Wszyscy od dziecka powtarzają: ja poproszę bez zielonego! A czy Ty kiedyś próbowałeś natki pietruszki? Warto! Zobacz ile korzyści ze sobą niesie!

💚 Witamina C –

Jest bardzo silnym przeciwutleniaczem. Witamina ta zmniejsza ryzyko chorób układu krążenia, neurodegeneracyjnych, nowotworów czy wszelkiego rodzaju infekcji. Dzięki kwasowi askorbinowemu (witamina C) niezbędnemu do syntezy kolagenu, jedzenie truskawek poprawia urodę i działa antystarzeniowo. Witamina C umożliwia również wchłanianie żelaza z pożywienia. Wzmacnia też naczynia krwionośne zapobiegając ich nadmiernemu pękaniu i powstawaniu żylaków.

💚 Flawonoidy

Naturalnie występują w warzywach, spełniają tam funkcję barwników. Ich działanie jest bardzo szerokie. Oprócz właściwości bakterio- i grzybo- bójczych, przyczyniają się do: obniżenia ciśnienia krwi, uszczelniają i wzmacniają naczynia krwionośne, zapobiegają krwawieniom i zakrzepom, ułatwiają wchłanianie witaminy C, chronią oczy i skórę przed chorobami, pomagają oczyszczać wątrobę z toksyn.

💚 Składniki mineralnepotas (wspiera układ krwionośny, obniża ciśnienie, zapobiega obrzękom), magnez (wspomaga pamięć i koncentrację, działa tonizująco zmniejszając stres, wspiera pracę mięśni), wapń (odpowiedzialny za mocny kościec, prawidłową krzepliwość krwi oraz pobudliwość nerwowo-mięśniową), żelazo (zapobiega anemii, wspiera detoksykację związków w wątrobie, wspomaga metabolizm cholesterolu)

💚 Błonnik pokarmowy
Jego celem jest usprawnienie perystaltyki jelit, zwiększenie mas kałowych, zapobieganie zaparciom. Błonnik ten wiąże się z kwasami żółciowymi (będącymi produktem ubocznym cholesterolu) i usuwa je z organizmu (działanie hipolipidemiczne, zapobiegające chorobom układu krążenia). Włókno pokarmowe spowalnia uwalnianie glukozy, dzięki czemu nie dochodzi do dużego wyrzuty insuliny. Zapobiega insulinooporności. Wspomaga redukcję masy ciała.
💚 B-karoten
β-Karoten jest bezpieczną odmianą karotenu, gdyż organizm przetwarza tylko taką jego ilość, jaka jest mu potrzebna – nie możemy przedawkować prowitaminy. Przyczynia się między innymi do ochrony przed drobnoustrojami. Ma działanie antyoksydacyjne, a także korzystnie wpływa na funkcjonowanie wzroku oraz wspiera system immunologiczny (podnosi odporność). Dzięki antyoksydacyjnym właściwościom beta karoten wiąże wolne rodniki, które bardzo niekorzystnie wpływają na życie komórkowe – niszczą błonę naszych komórek i stymulują je do niepotrzebnych podziałów –  tak często powstają guzy nowotworowe…

💚 Witamina E
Kolejny obok witaminy C silny przeciwutleniacz. Inaczej nazywana też witaminą młodości. Witamina ta zabezpiecza wielonienasycone kwasy tłuszczowe przed utlenianiem, zapobiega arteriosklerozie i niektórym nowotworom.

Przekonany? Pamiętaj, że natka pietruszki nie musi tylko pływać w rosole, czy ozdabiać ziemniaki. Jej liście świetnie sprawdzą się jako: dodatek do past, główny składnik koktajli (np.: w towarzystwie limonki czy ananasa), czy element sałatek. Wszystkie ciekawe pomysły i inspiracje znajdziesz na naszej stronie w zakładce “przepisy” (o tutaj: https://okplan.pl/category/przepisy)

Koktajl z mango i natką

Zielony koktajl oczyszzcający

Ananasowy koktajl z natką pietruszki

Zielony detox z kiwi i limonką

print

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: