DIETETYK PRUSZKÓW, CATERING 537 845 776; 505 112 737
OK.plan

Domowe burgery rybne z frytkami z batata

Domowe burgery rybne z frytkami z batata

Składniki na burgery 5 porcji:

Kotlety:

  • 600 g łososia
  • skórka z cytryny
  • sok z cytryny
  • sól, pieprz, oregano

Przygotowanie:

  1. Składniki na kotlety rybne zmiel w blenderze lub posiekaj.
  2. Formuj za pomocą wilgotnych dłoni 5 kotletów.
  3. Kotlety upiecz w piekarniku około 15 minut (wcześniej do piekarnika wrzuciłyśmy pokrojone warzywa oraz czosnek – możesz piec na 1 blaszce)

Sos z pieczonego czosnku

  • 200 g jogurtu naturalnego
  • oregano, sól, pieprz
  • 2 ząbki pieczonego czosnku

Przygotowanie:

1. Piekarnik rozgrzej do 220 stopni. Odetnij czubek główki czosnku, żeby było widać ząbki. Oderwij kawałek folii aluminiowej połóż na niej czosnek, po czym unieś brzegi i owiń w luźną, lecz szczelną paczuszkę.
2. Piecz 45 minut, aż ząbki czosnku pociemnieją, a cała główka będzie miękka. Odstaw do ostygnięcia.
3. Wyciśnij z łupin do miski brązowe czosnkowe puree.
4. Przełóż do jogurtu, posól do smaku i wymieszaj.

Dodatkowo:

  • Bułki żytnie
  • 2 buraki, pomidorki koktajlowe,1 cebula, 2 papryki.
  • Bataty

Przygotowanie:

1. Buraki upiecz z resztą warzyw (lub możesz użyć już upieczonych ze sklepu :))
2. Bataty wyszoruj, pokrój w słupki i upiecz w resztą warzyw. Paprykę umyj, oczyść i pokrój większe kawałki, cebulę w plastry. Wrzuć do piekarnika na około 20 minut. (Później dołożysz do nich kotlety rybne).
3. Pomidorki przekrój na połówki.
4. Składaj burgera: bułkę podpiecz w piekarniku. Na podpieczoną bułkę wyłóż sos czosnkowy, upieczonego kotleta i warzywa. Nakryj wierzchem bułki.

 

Wartość energetyczna 1 burgera: 515 kcal
B: 35 g
T: 20,3 g
W: 41,1 g
Bł: 6,2 g

print

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: